Tuesday, March 16, 2010

Scuba diving & Snorkeling





Inilah pulau yg menjadi impian kepada sume org. Memiliki keindahan yang nyaman indah dan cantik. Laut yg biru dan kehijauan membuat hati tenang merasai nyamannye udara. Hati yg resah menjadi tenang, diri yg tension membuat keseronokan terserlah hilang segala masalah. Kepada yg meminati SCUBA DIVING & SNORKELING disini lah tempatnye.

Pulau ini adalah sebuah pulau di sebelah timur Semenanjung Malaysia, di antara sempadan Pahang dan negeri Johor tetapi sebanarnya ia terletak dalam pentadbiran Negeri Pahang. Bentuk pulau ini dikatakan seperti seketul paha ayam jika dilihat dari udara.

Apakah pulau ini? Ya, inilah die "PULAU TIOMAN". Ia adalah pulau yg terbesar dan mempunyai 8 buah pulau dalam gugusan PULAU TIOMAN ini. Antaranye adalah Pulau Sepoi, Pulau Chebeh, Pulau Soyak, Pulau Renggis, Pulau Tulai, Pulau Jahat, Pulau Tomok dan juga Pulau Bahara.

Ok, Cintaranie akan memperkenalkan pulau2 lain akn datang. Kepada sesiapa yang dah lame mengimpikan ke pulau ini jangan lepaskan peluang. Pergi sekarang dan dapatkan maklumat lanjut di www.tiomanguide.com.

0 comments:

Post a Comment

 
footer